SEO – optimalizace – test kvality vašich www

SEO – optimalizace – test kvality vašich www

Přizpůsobení webu algoritmům fulltextových vyhledávačů a potřebám návštěvníků stránek se nazývá SEO – optimalizace. Test nebo též analýza výkonu platformy slouží jako podklad pro vytvoření konkrétního plánu SEO. Specialisté v oboru vyhodnocují desítky kritérií. My si rozebereme návštěvnost, přehlednost a odkazový profil. Také si ukážeme, proč se těmto ukazatelům přisuzuje taková důležitost a jak se jejich vylepšení promítá do schopnosti www vytvářet zisk.

SEO – optimalizace: test návštěvnosti 

Počet lidí, kteří si prohlíželi stránky, zjišťuje SEO specialista pomocí Google Analytics. Nejprve tento nástroj propojí s administračním rozhraním webu a poté sleduje příslušné grafy. Statistiky evidují různé druhy návštěvnosti po jednotlivých dnech. To se hodí, když vás zajímá například vliv nového odborného článku na blogu na úroveň zájmu vaší klientely a její ochotu si u vás objednat.

Před spuštěním SEO – optimalizace se podrobuje testu také země původu vašich návštěvníků a zařízení, které k přístupu na www používají. Díky tomu pak víte, kolik lidí vás sleduje optikou mobilů, jaké množství uživatelů zná vaši url adresu nebo kteří využili odkaz ve fulltextovém vyhledávači. Profesionál na SEO pomocí všech těchto údajů rovněž vyhodnocuje efekt dílčích opatření, kterými optimalizuje web za účelem maximální organické návštěvnosti, konverze a profitability stránek.

SEO – optimalizace: test přehlednosti

Experti na SEO – optimalizaci ví, že lidé weby nečtou, ale skenují. Proto zahrnuje test výkonu platformy také prověrku formátování obsahu. Uživatelé se totiž snaží rychlými změnami pohledu objevit na vašich stránkách to, co je zajímá. Může to být konkrétní produkt, služba, objednávkový formulář nebo užitečný příspěvek.

Pro majitele komerční, ale i nekomerční platformy, je výhodné orientaci v obsahu co nejvíce usnadnit. SEO za tímto účelem upravuje optické členění textů. Příliš dlouhé útvary dělí na krátké odstavce, které opatřuje výstižným nadpisy, aby návštěvník okamžitě poznal, co hodlá ignorovat a čemu naopak věnuje pozornost. Lidé si před jakoukoliv transakcí nejprve zjišťují informace, pak je mezi sebou srovnávají a teprve pak si vybranou službu nebo výrobek pořídí. Když jim výběr ulehčíme, máme podstatně větší naději, že své financi utratí právě u nás. Proto se je snažíme provést procesem skenování i pomocí výzev k akci (CTA) a tlačítek.

SEO – optimalizace: test zpětných odkazů

Další oblastí, která má přímý vliv na pozici ve vyhledávačích a tudíž i na organickou návštěvnost, je odkazový profil. Tím jsou myšleny externí prokliky, které vedou odněkud z internetu na naše stránky. Nedílnou součástí SEO – optimalizace je proto test kvality zpětných odkazů a jejich následný rozvoj.

Aby vytvořil členitou síť linků, může specialista registrovat naše www do oborových katalogů nebo do srovnávačů zboží. Někdy se mu podaří domluvit s hodnotnými weby, které mají podobné téma jako ten náš, výměnu odkazů. V neposlední řadě zveřejňuje naše články se zpětnými odkazy, třeba návod, jak vymalovat pokoj, na zájmových portálech. K bezplatnému šíření odkazů samozřejmě využívá i sociální sítě.

Pokud jste si jako podklad pro rozhodnutí o budoucí SEO – optimalizaci firemního webu udělali test vaší současné návštěvnosti, uživatelské přívětivosti a stavu odkazového profilu, jste blíže k posouzení této investice. Doporučujeme vám poptat více specialistů klidně i z různých koutů republiky, protože optimalizace probíhá online. Srovnejte si pak jejich SEO plány a cenové nabídky, ať vaše stránky prosperují v síti co nejlépe. Pro případné konzultace jsme vám k dispozici. K položení otázek využijte komentáře.

Ludmila Slováková

Začněte psát a stisknutím klávesy Enter vyhledejte

Shopping Cart