Co je linkbuilding – 2 typy odkazů, které mají smysl

Co je linkbuilding – 2 typy odkazů, které mají smysl

Cílem prakticky jakéhokoliv webu je to, aby na něj kliklo co nejvíce lidí. Takových,  kteří si pak objednají inzerované zboží nebo poptají poskytovanou službu. Aby měly www maximální návštěvnost a prodejní konverzi, je zapotřebí vybavit je takzvaným SEO. Jednou z metod této optimalizace stránek pro vyhledávače je  linkbuilding – česky řečeno tvorba zpětných odkazů. Než se domluvíte na spolupráci s nějakou SEO agenturou, udělejte si alespoň základní představu o budování odkazového profilu, které funguje.

1. “Domácí” linkbuilding – když na vás odkazují vlastní mikrostránky

Výroba internetové platformy už dávno není finančně tak nákladná jako dřív. Ministránky neboli microsites vám zkušený odborník udělá podle náročnosti klidně do 3 až 5 pracovních dnů. Většinou se využívají k SEO-optimalizaci vašeho hlavního mateřského webu.

Ideálně se na nich prezentuje jedna konkrétní věc, ať už to má být produkt nebo služba. Jste-li prodejcem závodních aut, může to být třeba nový model Ferrari. Jde o to, zaujmout uživatele natolik, aby využil některý z připravených prokliků, který ho přivede na firemní stránky z kompletní nabídkou luxusních vozů z vaší stáje.

Cena za tento druh linkbuildingu se tedy skládá z platby za doménu, čili url adresu mikrostránek, jejich hosting, grafiku a naplnění obsahem včetně případné služby copywritera. Ten doplní do textů z hlediska SEO copywritingu důležitá klíčová slova. Dále navrhne metadata a takzvané výzvy k akci, které budou čtenáře motivovat buď k objednávce, poptávce nebo třeba k rezervaci zkušební jízdy v nadupaném voze. 

2. “Přespolní” linkbuilding – když na vás odkazují cizí portály

Další efektivní metoda, jak si pojistit přednostní zobrazení ve vyhledávačích a tím i dostatek zájemců, spočívá v publikaci takzvaných PR článků na externích platformách. Tady je obvykle nejvýhodnější uzavřít dlouhodobou spolupráci buď přímo s vaší SEO agenturou nebo ji propojit s vaším copywriterem. Expert na psané informace se pak zhostí důležitého úkolu. Řekněme, že každý měsíc vydá dva příspěvky s klíčovými slovy, které budou všeobecně předávat vaše odborné know-how hledajícím lidem. Články se následně zveřejní na smluvních portálech.

Maximální kvalitu získává tento způsob linkbuildingu, pokud využívá platformy s podobným tématem jako je vaše podnikání. Fanouškům závodních vozů můžete například na serveru o autech nabídnout váš příspěvek, kde rozeberete hlavní výhody nového Ferrari. Skrze aktivní linky v textu se pak zájemci budou moci prokliknout na váš web. Tím vzroste jeho návštěvnost a zřejmě i konverze. Současně získáte pár bodů k dobru od vyhledávačů, což se opětovně projeví na lepším umístění a tudíž i na dohledatelnosti vašich www.

Připravte se, že za “přespolní” linkbuilding zaplatíte od 500 korun výš za jednu normostranu textu. Typický článek mívá rozsah kolem dvou normostran. Pak vás čeká ještě úhrada v řádu od pár stovek do několika tisíc korun za publikování na konkrétním portále.

Kromě dvou uvedených metod linkbuildingu je vhodná také oprava nefunkčních odkazů alias Broken linkbuilding. Někdy se totiž stává, že majitel nějakého webu, třeba váš obchodní partner, umístí na svých stránkách proklik vedoucí k vám. Jenže když váš web  podstoupí optimalizační “lifting”, může původní odkaz na stránku přestat fungovat, protože se například změní její adresa. Tyto nefunkční odkazy je dobré opět zprůchodnit. V opačném případě jen matou potenciální zákazníky a roboti vám za ně snižují hodnocení. Pracujte tedy systematicky na vytváření husté a kvalitní sítě linků, které směřují odněkud z internetu na vaše domovské stránky, ať máte špičkový linkbuilding. 

Ludmila Slováková

Začněte psát a stisknutím klávesy Enter vyhledejte

Shopping Cart